VILL DU BÖRJA SPELA FOTBOLL? KLICKA HÄR

Medlems- och deltagaravgifter i Edsbyns IF FF

Avgifter

Medlemsavgift i Edsbyns IF FF

Att vara medlem i Edsbyns IF FF är en förutsättning för att få delta i föreningens aktiviteter. Medlemsavgiften betalas av samtliga aktiva i Edsbyns IF FF, i medlemsavgiften ingår även en idrottsförsäkring från Folksam.

Medlemsavgifter 2023

Familj 200:-
Vuxen 100:-

Deltagaravgift

Alla som spelar fotboll i Edsbyns IF FF betalar deltagaravgift. Deltagaravgiften tas ut av flera olika skäl. I förlängningen handlar det om att utveckla våra spelare tex genom att utbilda föreningens ledare.

En del av de kostnader som finns är:

1. Anläggningskostnader tex drivmedel, underhåll, reparationer, skötsel av naturgräs. Ex.vis har vi de senaste åren investerat i nya målburar öronmärkta för ungdomsfotbollen.
  2. Kostnader för vaktmästare och kansli.
  3. Lokalhyror tex sporthallen, IP.
  4. Domarkostnader, såväl senior- som ungdomslag.
  5. Utbildningskostnader.
  6. Materialkostnader i form av bollar, västar, koner, medicinväskor, matchställ, tejp mm.
  7. Cupavgifter.
  8. Seniorlagens verksamhet.

Deltagaravgifter 2023

Familj 1400:-
Senior 1200:-
11-17 år 1150:-
7-10 år 450:-
Ledare betalar 200:- för det barn där den är ledare, i övrigt enligt ovan.

I deltagaravgiften ingår medlemsavgiften. Deltagaravgiften ska vara betald senast sista betalningsdagen för fakturan, datum finns på fakturan som skickas ut via e-post. Möjlighet finns att dela upp betalningen under året.

En ideell förening

Edsbyns IF FF är en ideell förening som bygger på frivilligt och personligt engagemang. Det innebär att de allra flesta ledare som är delaktiga i vår verksamhet gör detta frivilligt – utan ersättning. Utan medverkan från dessa ledare och från er som föräldrar kan vi som förening inte existera. Utöver att betala medlems- och deltagaravgift förväntar vi oss som förening att föräldrar deltar i de uppgifter som barnets lag tilldelas. Årets aktiviteter är att under våren sälja kläder mm från Ravellis samt att, också under våren, göra en insats för att höja antalet medlemmar i föreningen. Alla föräldrar har ett gemensamt ansvar att delta i dessa uppgifter. I och med att barnets avgift betalas så accepterar du som förälder att även delta i ovanstående föreningsaktiviteter och liknande uppgifter som föreningen håller i årligen.

OBS!

Den som inte har betalt medlems- och deltagaravgiften när lagets seriespel börjar blir avstängd från i första hand matcher till dess att betalning erlagts. Möjligheten ska finnas att dela upp betalningen över året.

Inom Edsbyns IF FF strävar vi efter att vara så många som möjligt, så länge som möjligt och i en så bra verksamhet som möjligt. Vi strävar efter att fotbollen ska vara långsiktigt hållbar där vi utbildar fotbollsspelare och bidrar till att fostra människor med goda värderingar i en bred och högkvalitativ ungdomsverksamhet. Vi är många människor inom fotbollen som tillsammans engagerar oss ideellt för att våra barn och ungdomar ska ha så bra förutsättningar som möjligt.

En del i detta har varit att hitta en balanserad och realistisk ekonomisk modell som stödjer en långsiktig hållbarhet. En modell som gör att fotbollsverksamheten i högre omfattning bär sina kostnader och att vi samtidigt kan utveckla verksamheten för våra medlemmar.

Tanken är att deltagaravgiften ska säkerställa spelarnas ”resa” genom Edsbyns IF FF-s alla ålderskullar. Alternativen som finns är att, som vi gjort nu, hitta i våra ögon rimliga nivåer oavsett ålder eller att ta ut den faktiska avgiften varje lag ”kostar”. Om vi skulle anpassa avgifterna till exakt det beloppet som respektive verksamhet kostar är vi rädda att tappet som kommer högre upp i åldrarna kommer bli än mer påtagligt jämfört med det upplägg som vi nu har presenterat.

Har ni några frågor kring medlems- och deltagaravgiften? Kontakta oss på eif.fotboll@gmail.com

Våra samarbetspartners