VILL DU BÖRJA SPELA FOTBOLL? KLICKA HÄR
Fotboll

Om klubben

Föreningens vision

• Edsbyns IF FF ska ha ett herrlag som är etablerat i div 3.

• Edsbyns IF FF ska ha ett damlag som är etablerat i div 2.

• Dessa sportsliga ambitioner ska strävas mot utifrån en god och balanserad ekonomisk grund.

• Dam- och herrlagen ska till 75% bestå av spelare fostrade i Edsbyns IF FF.

• Edsbyns IF FF ska ses som en av Hälsinglands ledande föreningar när det gäller barn- och ungdomsfotboll.

• Vi ska varje år starta en nybörjargrupp för såväl flickor som pojkar.

• Varje seniorlag ska ha minst en ledare med en utbildning motsvarande Tränarutbildning B.

• Varje ungdomslag ska ha minst en ledare med en utbildning motsvarande Tränarutbildning C.

• Föreningen ska ha ett sportråd där representanter från styrelsen, seniorfotbollen (dam/herr) samt barn- och ungdomsfotbollen (flick/pojk) deltar. Ambitionen ska vara att träffas en gång per månad under fotbollssäsongen.

Föreningens ledstjärnor

*Glädje – hos oss är glädjen att spela fotboll den viktigaste drivkraften.

*Trygghet – hos oss ska alla spelare känna sig trygga när de deltar i våra aktiviteter.

*Respekt – hos oss respekterar vi andra människor och tycker att olikheter är något som utvecklar oss alla.

Våra samarbetspartners