VILL DU BÖRJA SPELA FOTBOLL? KLICKA HÄR
Fotboll

Ungdomspolicy

Edsbyns IF FF ska:

• Erbjuda alla barn och ungdomar som vill möjligheten att delta i aktiviteter inom Edsbyns IF FF.

• Fostra barn och ungdomar till ansvarskännande individer. De skall visa respekt för regler och normer, både på och utanför fotbollsplanen. De skall ta avstånd från rasism, mobbning, sexuella trakasserier och övriga kränkningar.

• Skapa en positiv miljö där alla våra aktiva känner en trygghet och ges möjlighet att utvecklas både idrottsligt och socialt.

• Se till att alla barn och ungdomar får möjlighet att utvecklas i den takt som passar varje individs personliga förutsättningar.

• Erbjuda våra ungdomar möjlighet att, vid behov och intresse, delta i domar- och ledarutbildningar både internt och externt.

• Verka för att barn och ungdomar på olika sätt ges möjlighet att påverka och utveckla ungdomsverksamheten.

• Skapa en klubbkänsla där ungdomarna är stolta över Edsbyns IF FF och agerar på och bredvid planen som goda representanter för föreningen.

• Vara öppen för samarbete med andra föreningar i de fall det gagnar våra barn och ungdomar.

• Genom en stor bredd på verksamheten skapa ett stort urval för framtida satsningar.

Våra samarbetspartners