VILL DU BÖRJA SPELA FOTBOLL? KLICKA HÄR
Edsbyns IF

Föräldrapolicy

Som förälder till barn- och ungdomsspelare i Edsbyns IF FF ska du:

• Hjälpa ditt barn att komma i tid till träning och match.

• Hjälpa ditt barn så att rätt utrustning är med.

• Respektera hur tränaren disponerar spelarna – försök inte påverka henne/honom under matchen eller träningen.

• Uppmuntra alla spelarna i laget under matchen och träningen – inte bara din dotter eller son.

• Uppmuntra i både med- och motgång.

• Vara positiv och vägledande.

• Vara positiv mot domaren, motståndarnas ledare och deras spelare.

• Uppmuntra ditt barn till att delta – pressa inte.

• Fråga om matchen eller träningen var rolig, spännande och juste – inte bara vad resultatet blev.

• Tänka på att vid match ska föräldrar, anhöriga och övriga åskådare befinna sig på motsatta långsidan i förhållande till spelare och ledare.

• Om du har synpunkter på något runt laget, vända dig till någon av ledarna efter matchen eller träningen. Om du inte accepterar eller är nöjd med det svar du får ska du vända dig till den ungdomsansvarige i föreningen.

• I alla lägen vara ett föredöme för ditt barn och Edsbyns IF FF.

Våra samarbetspartners